Provacances logo
Provacances logo

Ingen matchende ferieboliger eller destinationer

Værd at vide

Generel information for alle ferieboliger*

Aircondition

Vær opmærksom på, at boliger med aircondition ikke nødvendigvis har aircondition i alle rum/soveværelser. Se specificering under den enkelte boligs ”rumfordeling”.

På grund af stigende elpriser og af respekt overfor ejer og vores skønne planet, beder vi jer venligst følge nedenstående råd i forhold til brugen af aircondition:

- Lad ikke airconditionen køre på max, men typisk på 26 grader.

- Brug kun airconditionen, når I er hjemme i huset.

- HUSK at holde alle vinduer og døre lukket, når airconditionen er tændt.

Ankomst og afrejse

Ankomst kl. 16 (enkelte boliger dog kl. 17). Ved forventet ankomsttidspunkt senere end kl. 16 og ved forsinkelser bedes det oplyst til os eller direkte til ejer eller kontaktperson. Afrejse inden kl. 10.

Beskyttelseslagner

Hvis madrasserne er beskyttet med beskyttelseslagner skal disse forblive rene. Det er derfor ikke tilladt at bruge beskyttelseslagner som lagner.

Ferieboligens indretning

Langt størstedelen af Provacances’ ferieboliger er privatejede. Ferieboligerne er således individuelt og personligt indrettede, og ejers private ejendele kan derfor ofte forefindes i boligen.

Gasflasker

I tilfælde af at gasflasken til grillen løber tør for gas, er det kundens eget ansvar at anskaffe sig en ny flaske. Den tomme flaske kan ”byttes” til en ny på langt de fleste tankstationer, i supermarkeder samt i byggemarkeder (Bricolage, Castorama, Leroy Merlin, Bricomart ..).

Grill

I store dele af Sydfrankrig er det forbudt med åben ild, herunder at bruge grill med alm. kul pga. stærk vind eller tørke. Overhold venligst disse forhold, da der gives meget store bøder.

Indeklima

Varme:

Det kan være utrolig svært at holde boligen kølig i sommervarmen. Det bedste man kan gøre er at lukke vinduer og skodder i løbet af dagen, så den varme luft ikke kommer ind i boligen. Til gengæld er det en rigtig god idé at sørge for at lufte ud om aftenen, når luften er betydeligt køligere. En god udluftning og en lille smule gennemtræk, hvis du har mulighed for at lave det, vil nemlig sørge for at få temperaturen indenfor så langt ned som overhovedet muligt, inden det bliver sengetid.

Undgå myg i sommervarmen:

Sørg for at holde døre og vinduer lukket i løbet af dagen. Hvis varmen gør det nødvendigt at lufte ud henunder aften, skal man huske at slukke lyset. Myg tiltrækkes nemlig af lys. Køb eventuelt forskellige mygge-præparater med hjemmefra, så du undgår at skulle bruge tid på det dernede. Til indendørs brug kan man købe de små apparater, som man sætter i stikkontakten, hvorefter de damper en duft ud i rummet, som myg ikke kan fordrage. Brug myggebalsam eller myggespray … både dag og nat. Til udendørs brug kan vi anbefale de grønne myggespiraler (som man tænder med en lighter i den ene ende).

Internetforbindelser

- Ved boliger med internet:

Desværre oplever vi, at internetforbindelsen generelt er meget ustabil i store dele af middelhavsområdet. Derfor vælger mange af vores feriegæster i stedet at benytte 4G forbindelsen via deres mobiltelefon, som oftest er hurtigere end WI-FI-forbindelsen. Langt de fleste mobilabonnementer i dag inkluderer mellem 10 og 20 GB data til brug i et andet EU-land. Ved problemer kan det alternativt anbefales at tilkøbe en internetnøgle, dvs. et mobilt bredbånd med taletidskort. Kan købes i alle større elektronikbutikker (Orange, SFR, Vodafone, 3 …). På grund af de udfordringer, der kan være i form af ustabile forbindelser og mangelfuld dækning i middelhavsområdet, kan PROVACANCES ikke holdes ansvarlig for dårligt signal, overbelastning af antenner, kabelproblemer eller anden force majeure. Internetproblemer kan af ovenstående årsager derfor heller ikke give anledning til refusion.

Leje af håndklæder og sengelinned

Har I booket håndklæder og sengelinned, gør vi opmærksom på, at dette ikke skiftes under opholdet, med mindre andet er anført. Lejer er naturligvis velkommen til selv at vaske og skifte undervejs. Husk selv at medbringe viskestykker, karklude, duge mm. medmindre andet står angivet på den enkelte bolig. 

Håndklæder til udendørs brug

Vi gør opmærksom på, at håndklæder til udendørs brug altid skal medbringes med mindre andet er anført.

Mangler og reklamation

Såfremt lejer ved overtagelse af lejemålet konstaterer mangler eller skader ved ferieboligen, er lejer forpligtet til straks at reklamere, idet lejemålet i benægtende fald betragtes som overdraget til lejer uden mangler, og idet lejer i benægtende fald mister retten til at gøre manglen gældende.

Reklamationer vedr. rengøring skal indgives på ankomstdagen. Reklamationer vedr. skader eller mangler ved ferieboligen skal indgives hurtigst muligt og senest 48 timer fra lejeperiodens start eller umiddelbart efter konstatering af en mangel eller skade. Reklamationer skal rettes til kontaktpersonen OG PROVACANCES på info@provacances.dk eller tlf. 0045 96 70 60 00.

Undlader man at rette henvendelse under lejeperioden til PROVACANCES medfører dette tab af retten til senere at kræve erstatning.

Lejer er i tilfælde af reklamation forpligtet til at give PROVACANCES en rimelig tidsfrist til at udbedre eventuelle fejl, skader eller mangler.

Vælger lejer at frarejse ferieboligen før lejeperiodens udløb, uden forudgående aftale med Provacances, sker det for lejers egen regning og risiko. Lejer risikerer således ikke at kunne ophæve lejemålet ved væsentlige mangler eller at have krav på erstatning, idet lejer i så tilfælde selv har umuliggjort en afhjælpning eller udbedring af eventuelle skader/mangler eller en evt. overflytning til en anden feriebolig.

Såfremt den fremsatte reklamation efter lejers opfattelse ikke er blevet tilfredsstillende løst under lejeperioden, skal den for efterfølgende behandling indgives skriftligt til PROVACANCES senest 14 dage efter lejeperiodens udløb. Skriftlige reklamationer skal stiles til info@provacances.dk.

I tilfælde af tvister vil værneting være i Kolding, Danmark.

Pool

- Ved boliger med pool: 

Poolen bliver normalt tilset én gang om ugen, typisk på skiftedagen, men det kan også ske på andre dage i ugen. Vi gør opmærksom på at blade og andre småting hurtigt kan falde ned i poolen og synke til bunden, hvilket kan få poolen til at se beskidt ud, selvom vandet stadig er rent og klart. Så længe vandet er klart, er poolen ren og sikker at bruge.

Bemærk venligst, at vi ikke kan sende poolmanden ud i løbet af ugen for at fjerne blade, insekter, sand eller lignende fra poolens overflade eller bund. Til dette formål bedes I bruge poolnettet.

OBS! Hvis vandet begynder at blive grumset eller grønt, skal I straks kontakte kontaktperson, ejer eller Provacances. I disse tilfælde skal poolen tilses hurtigst muligt.

Husk altid at slukke lyset i poolen om natten. Lyset tiltrækker insekter, der stopper poolfiltret. Dette vil medføre, at poolen ikke bliver renset, og at I dermed risikerer, at den ikke længere kan benyttes.

Solcreme, der ikke er trukket ordentligt ind i huden, kan ligeledes stoppe filteret. Derfor er det vigtig at smøre sig ind minimum ½ time før, man benytter poolen.

Lejerne er ansvarlige for korrekt brug af poolens sikkerhedssystem (alarm system, indhegning o.lign). Børn ved poolen skal altid være under de voksnes opsyn. Det er alene lejernes ansvar at holde opsyn. Sikkerhedssystemet er kun et supplement og kan aldrig erstatte de voksnes opsyn med børnene.

Poolopvarmning

- Ved boliger med poolopvarmning: 

Varmepumpe: Poolen kan under normale vejr-og vindforhold opvarmes til maks. 25-27 grader uden for højsæsonen. Vær dog opmærksom på, at poolens makstemperatur afhænger af vejret. Hvis dagene og især nætterne er kolde med regn og blæst, kan det være svært at opnå poolens makstemperatur. Poolen kan typisk opvarmes + 7 grader over normal vandtemperatur.

OBS! Visse pools opvarmes med solcellepaneler. Her vil temperaturen typisk ligge et sted mellem 20 og 27 grader i perioden april-oktober  – alt afhængig af solen.

Rygning forbudt

Af hensyn til ejer, andre lejere, møbler mm, skal al rygning foregå udenfor.

Senge

Størrelsen på sengene kan variere meget, men vil ofte være mindre end skandinaviske standard-senge. Madrasserne er ofte af en anden standard end dem derhjemme. Alle ferieboliger er udstyret med dyner/tæpper og puder.

Supermarkeder

Vær opmærksom på, at mange supermarkeder holder lukket søndag. Dog holder de fleste større supermarkeder åbent søndag formiddag.

Skraldespande

Skraldespandene skal tømmes løbende og inden afrejse. Hvis der ikke kører skraldemænd forbi huset, er der offentlige containere på vejen i nærheden af huset.

Septiktank

De fleste af vores boliger har septiktank. Det er derfor forbudt at smide tamponer, bind, vådservietter, cigaretter og lignende i toilettet, da dette vil medføre at afløbet bliver stoppet.

Hæld aldrig fedt og madolie i køkkenvasken. Fedt og madolie er affald og skal i affaldsposen. Det medfører at fedtet og madolien får afløb og kloak/septiktanken til at stoppe til.

 

 

 

Støj

For de af vores boliger, der er beliggende i villakvarterer, bør man naturligvis udvise alm. hensyn og høflighed. Vi gør opmærksom på, at det ikke er tilladt at støje efter kl. 22.00.

Størrelse

Boligens størrelse beror på ejers oplysninger. I de fleste tilfælde er der tale om de indvendige mål.

Tilkørselsforhold

Mange af vores udsigtsboliger ligger på skrånende grunde. Tilkørselsforholdene kan derfor være vanskelige.

 

Tyverisikring

Husk altid at lukke og låse hovedport, døre og skodder, når I forlader huset. Port, hoveddør, skodder og vinduer bør tillige være lukket, når man opholder sig ved poolområdet samt om natten.

 

* Vær opmærksom på, at dette er generel information for alle ferieboliger. Alle pkt. er således ikke nødvendigvis vigtige for den bolig, som du har booket.