Provacances logo
Provacances logo

Ingen matchende ferieboliger eller destinationer

FAQ

Typiske spørgsmål ved booking

 

Hvordan booker jeg en feriebolig?

Du kan booke den online her på vores hjemmeside. Du er naturligvis også meget velkommen til at kontakte os enten per e-mail eller per telefon på + 45 96 70 60 00. Oplys venligst boligens referencenummer, den ønskede lejeperiode, navn og adresse, fastnet- og mobilnummer, antal voksne og børn, alder på hvert enkelt barn samt eventuelle ønsker (slutrengøring, linnedleje, barnestol, høj seng mm.). Kontoret har åbent mandag-torsdag kl. 8.30-15.00 samt fredag kl. 8.30-14.00. Lørdag holder vi lukket (dog åbent vedr. ankomster), søndag ligeledes lukket.

Hvornår/hvor tidligt kan jeg foretage en booking?

Til indeværende sæson:

En booking til indeværende sæson kan altid straks foretages. NB! Hvis det drejer sig om en last minute booking (dvs. mindre end en uge før ankomst), eller hvis ferieboligen er på forespørgsel (24/48 timers bekræftelse), skal vi dog altid have ejers accept, før end bookingen kan bekræftes endeligt.

Til kommende sæson:

Fra omkring midt april har du mulighed for at bestille til den kommende sæson. Hvis du ønsker at booke en feriebolig til næste år eller måske næste år igen, men den endnu ikke er frigivet til udlejning, skal du blot sende os en forespørgsel, så undersøger vi om bestilling er mulig eller ej.

Betaling af ferieboligen?

Du kan betale enten online på vores hjemmeside eller via bankoverførsel.

Bank: Den Danske Bank, Kirkegade 21, DK-7100 Vejle, Danmark Reg.nr. 9402, kontonr. 0010117674.

Ved bestilling mere end 6 uger før ankomst:

Du kan vælge at betale hele beløbet med det samme eller i 2 rater. 1. rate/acontobeløbet, som udgør 30% af lejebeløbet, forfalder straks, og skal være Provacances i hænde senest 4 dage efter, at bestillingen er afgivet. 2. rate/restbetalingen forfalder 6 uger før ankomst.

Ved bestilling mindre end 6 uger før ankomst:

Det samlede lejebeløb forfalder straks til betaling. Det er i dette tilfælde kun muligt at betale online på hjemmesiden med mindre andet er aftalt.

Ved betaling online – beskyttelse af mine oplysninger?

De debet- og kreditkortoplysninger som indtastes, foretages via den eksternt certificerede betalingspartner ePay via en sikker krypteret side. Oplysningerne kendes og opbevares ikke af PROVACANCES.

Hvornår modtager jeg min lejekontrakt?

Lejekontrakten fremsendes indenfor 24 timer via e-mail. Hvis du booker fredag efter kontorets lukketid eller i weekenden, fremsendes lejekontrakten mandag. OBS! Vi sender ikke lejekontrakten via alm. post. Ønsker du at modtage lejekontrakten med alm. post, bedes du kontakte vores salgsafdeling.

Hvornår modtager jeg min voucher?

Du vil modtage din voucher, så snart vi har modtaget den fulde betaling, skadesdepositum samt dit forventede ankomsttidspunkt. Voucher indeholder alle nødvendige oplysninger vedr. ankomst samt eventuelle koder til internet, alarm mm. Vi fremsender en e-mail med et link til ”Min side”, hvorfra du vil kunne tilgå din voucher. NB! Hvis du åbner linket via din mobiltelefon, vær da opmærksom på, at voucheren befinder sig helt ude i højre side. Læg eventuelt telefonen ned, så kommer den til syne. I tilfælde af, at vi sender nøgle, kommer den naturligvis med alm. post.

Øjeblikkelig bekræftelse eller 24/48 timers bekræftelse?

De fleste af vores boliger i området Provence-Côte d'Azur kan bestilles med øjeblikkelig bekræftelse. I andre områder er de fleste af vores boliger med 24/48 timers bekræftelse, men vi tilstræber, at kalenderen på disse boliger er 100% opdateret. Det fremgår af de enkelte boliger, om der er øjeblikkelig bekræftelse eller 24/48 timers bekræftelse.

Kan jeg ændre eller annullere min bestilling?

Når du foretager en reservation på vores hjemmeside, er den bindende. Dog vil du altid have en fortrydelsesret på 3 dage, såfremt dette sker mere end 6 uger før lejemålets begyndelse. Har du ændringer eller ønsker du at annullere din bestilling, skal du blot sende en mail til info@provacances.dk eller ringe til +45 96 70 60 00. Ved ændring eller annullering mere end 3 dage efter bestilling, henvises til lejebetingelserne. 

Kan en gruppe af unge mennesker bestille en feriebolig?

Provacances udlejer ikke til ungdomsgrupper med en gennemsnitsalder på under 30 år. Provacances har ret til at afbryde lejemålet uden refusion af lejebeløbet, hvis denne betingelse ikke overholdes. Dette gælder naturligvis ikke for familier med børn.

I nogle tilfælde kan vi med husejers accept tillade grupper af unge mennesker, og i disse tilfælde vil der blive opkrævet et ekstra beløb til skadesdepositum. Så er I i tvivl, bedes I sende en e-mail til info@provacances.dk.

Skadesdepositum?

Til sikkerhed for eventuelle skader på ferieboligen under opholdet. Ved boliger med opkrævning af forbrug mm., tjener skadesdepositum tillige til sikkerhed herfor.

Hvornår og hvordan betaler jeg skadesdepositum?

Ved de fleste boliger stilles der garanti for skadesdepositum til Provacances via betalingskort, kontant indbetaling eller på særskilt check. Betaling af skadesdepositum forfalder 6 uger før ankomst sammen med restbetalingen.

Ved enkelte boliger i Frankrig betales der pr. check eller i kontanter til ejeren ved ankomst.

Hvornår får jeg mit skadesdepositum retur?

Hvis skadesdepositum er betalt pr. betalingskort, slettes garantien automatisk 14 dage efter lejemålets ophør. Hvis beløbet er indbetalt kontant til os, bedes I fremsende kontooplysninger, så vi hurtigst muligt kan refundere det indbetalte beløb efter endt ferieophold.

Ved ferieboliger hvor skadesdepositum betales ved ankomst, refunderes skadesdepositum typisk ved afrejse, via husejer, kontaktperson eller ved evt. kontor for nøgleudlevering. I tilfælde af at det ikke er muligt, vil det efterfølgende blive refunderet via bankoverførsel. I disse tilfælde vil det være praktisk lokalt at aflevere IBAN og SWIFT numre til jeres konto.

Hvorfor skal jeg betale turistskat?

De lokale myndigheder i Frankrig opkræver turistskat af dem, der gæster landet. Typisk bliver der opkrævet et beløb pr. person pr. dag. Beløbet svinger meget og kan variere fra 1,5 € til 6 € pr person pr dag. Langt de fleste steder er børn under 18 år dog fritaget denne afgift.

Ved størstedelen af vore boliger vil beløbet være inkluderet i lejebeløbet. I enkelte tilfælde opkræves det på stedet eller ved fakturering enten før eller efter lejemålet. 

Forbrugsafregning

Forbrug er inkluderet ved langt de fleste af vores ferieboliger. Der kan dog forekomme et fast a conto-forbrug, der enten faktureres af Provacances eller afregnes på stedet. I visse tilfælde afregnes der for det faktiske forbrug. I Frankrig sender ejer en opgørelse efter endt ophold, og forbruget modregnes i forbindelse med frigivelse af skadesdepositum.

Hvordan er jeg dækket, hvis Provacances går konkurs?

Ved betaling med et internationalt kort (Mastercard/Visa), hæfter kortindløser/Nets for betalingen, så du ad den vej er dækket. Da Provacances ikke sælger pakkerejser, er du ikke dækket via Rejsegarantifonden i tilfælde af konkurs.